De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van iGaming 0 204

De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van iGaming

Er is geen enkele andere industrie die zo hard groeit als de online gokindustrie. Ook wel iGaming genoemd. Mede door de legalisatie van online gokken sinds 1 oktober 2021 zijn de ontwikkelingen in razend tempo doorgezet. Ook door corona zien we dat steeds meer mensen online zijn gaan gokken. De mensen die voorheen liever een casino bezochten, hebben zich nu ook in de digitale gokwereld gevestigd. Ook wedden op sport is populairder dan ooit. Dat zorgt ook dat er heel wat nieuwe trends zijn opgestaan en er naar verwachting de komende jaren nog veel zal veranderen. In dit artikel hebben we de leukste en nieuwste ontwikkelingen op het gebied van iGaming op een rijtje gezet. 

Steeds meer bookmakers ontvangen een licentie

Sinds de legalisatie van online gokken hebben we steeds meer bookmakers gezien die zich aan het lijstje van ‘verantwoord kansspelaanbod in Nederland’ hebben toegevoegd. Kortom, de legale wegen om online te gokken. Ook steeds meer bookmakers uit het buitenland ontvangen nu in Nederland een licentie. Zo is LiveScore Bet de nieuwste aanwinst op het gebied van iGaming. De website is eind januari live gegaan. Hierbij kan er gewed worden terwijl ondertussen de live tussenstanden van voetbalwedstrijden in de gaten kan worden gehouden. Dit maakt wedden natuurlijk een stuk toegankelijker, omdat je een redelijke inschatting kan maken. 

Meer vrouwelijke spelers 

Een groot verschil met enkele jaren geleden is dat er nu ook veel meer vrouwen deel uit maken van verschillende iGaming-activiteiten. Hoewel de verhoudingen altijd al enorm scheef lagen tussen man en vrouw in de wereld van iGaming, trekt dit nu langzaam dichter naar elkaar toe. Nog altijd spelen er meer mannen dan vrouwen in de online gokwereld, maar het is opvallend hoe vaak vrouwen nu ook een account aanmaken. 

Uit verschillende onderzoeken blijkt grappig genoeg wel dat het speelgedrag van vrouwen anders is dan die van mannen. Daarnaast hebben ze vaak een ander doel voor ogen. Zo zijn de mannen vaak competitiever en proberen ze zo hoog mogelijke bedragen te winnen, terwijl de vrouwen er juist alles aan doen om lekker te ontspannen tijdens het gokken, kleine bedragen in te zetten en dit met name voor de plezier te doen. Hierbij spelen ze vaak wel een stuk langer dan mannen. 

Esports in opkomst 

Als we kijken naar de brede wereld van iGaming, dan zien we al snel dat Esports hier nog maar een klein deel van uitmaakt. Met slechts 5 procent is dat bijna te verwaarlozen. Als je echter kijkt hoe dit uit het niets ineens is opgekomen, dan is dit echt al een groot aandeel in deze ruime wereld. Bovendien winnen professionele gaming-evenementen steeds meer aan populariteit. Steeds meer spelers bezoeken zogenaamde Esports. Daardoor is de verwachting dat de populariteit hiervoor de komende jaren sterk zal toenemen en Esports een steeds groter deel uit zullen maken in de wereld van iGaming. 

Previous ArticleNext Article

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Goede content voor jouw website: zo doe je dat! 0 139

Goede content voor jouw website: zo doe je dat!

Wil je ervoor zorgen dat jouw product en bedrijf gevonden worden door zoveel mogelijk klanten binnen je doelgroep? Dan kun je niet meer om zoekmachineoptimalisatie heen. Dit is een belangrijk onderdeel van je online-marketingstrategie, die kan zorgen voor een sterke groei in omzet en aantal bezoekers van jouw website of pagina. Bij zoekmachineoptimalisatie richt je je op het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines zoals Google. Door hoog in de zoekresultaten terug te komen op dit soort sites, zorg je dat klanten je bedrijf snel gevonden hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed wordt opgepikt door zoekmachines? In dit artikel vertellen we je over een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie: het maken van goede content.

Content versterkt jouw bedrijf

Content, bijvoorbeeld in de vorm van geschreven blogs en webteksten, is een belangrijke schakel wanneer het aankomt op zoekmachinemarketing. Is je content, dus de inhoud van je website, interessant voor de klant? Dan is die sneller geneigd tot aankoop over te gaan. Ontbreekt de SEO-content juist, of is die slecht geschreven, dan wekt dit geen vertrouwen op bij mogelijke klanten. Ook Google analyseert de content die op jouw webpagina’s staat. Het doel van zoekmachines is om hun gebruikers de meest relevante resultaten te presenteren. Schatten ze in dat jouw pagina relevante informatie bevat (bijvoorbeeld aan de hand van relevante zoekwoorden of -termen die erop terugkomen), dan zijn zoekmachines sneller geneigd deze hoog in de zoekresultaten voor te laten komen. Dat betekent voor jou meer bezoekers, en meer verkoop.

Schrijf voor de zoekmachine en de klant

Maar hoe schrijf je precies een goede webtekst of blog? Het is een goed idee deze niet alleen te optimaliseren voor de zoekmachine, maar ook voor de klant. Ga na welke informatie jouw klanten graag willen weten en schrijf hierover een blog, of maak een aparte pagina over dit onderwerp. Door je tekst vervolgens te vullen met relevante zoektermen die voor jouw doelgroep belangrijk zijn, zorg je ervoor dat ook de zoekmachines je pagina op zullen pakken.

Een vak apart

Het schrijven van een goed geoptimaliseerde tekst is misschien lastiger dan je denkt. Zo komt er een hoop bij kijken. Je moet van tevoren weten welke zoekwoorden worden gebruikt door jouw doelgroep, en met welke zoekintentie, en hoe de concurrentie op deze zoekwoorden is. Ook het schrijven zelf kan een uitdaging zijn wanneer je van huis uit geen taalvirtuoos bent. Het is dan ook een goed idee om een online marketingbureau zoals Semwerkt in te schakelen voor jouw content. De contentspecialisten van zo’n marketingbureau weten precies wat een tekst nodig heeft om in de smaak te vallen bij zowel klant als zoekmachine.

Kan ik een krachtigere batterij in mijn fiets installeren? 0 165

Kan ik een krachtigere batterij in mijn fiets installeren

De elektrische fiets is inmiddels niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Steeds meer mensen besluiten om een elektrische fiets aan te schaffen. Het is al meer dan tien jaar geleden sinds de eerste elektrische fietsen op de markt verschenen. Het aanbod en de verkoop zijn in de loop van de jaren behoorlijk gegroeid. Naast de reguliere stadsfiets, kun je nu kiezen voor een elektrische variant van de transportfiets, de omafiets, de hybride fiets of de bakfiets. Met de jaren is ook de markt voor tweedehands elektrische fietsen uitgegroeid tot een volwassen onderdeel in de branche.

Altijd wind mee

Met een elektrische fiets is het alsof je altijd wind mee hebt. Of je nu heuvel op moet of dat je te kampen heb met een fikse tegenwind, de elektromotor zorgt voor de juiste ondersteuning waardoor je comfortabel richting je bestemming fietst. Afhankelijk van de digitale instelling van de ondersteuning, kun je zelfs met wind tegen, 25 km/u halen. Als je een keer lekker wind mee hebt en je op eigen kracht 25 km/u haalt, dan schakelt de motor automatisch uit. Zo verbruik je geen stroom en kun je langer genieten van een volle accu.

Ontwikkeling motor en accu

De motoren op elektrische fietsen zijn steeds efficiënter en de accu’s krachtiger geworden. Het resultaat is dat de actieradius van de elektrische fiets steeds groter werd. Natuurlijk blijft de actieradius voor een groot deel afhankelijk van hoe je de fiets gebruikt en hoe sterk je de ondersteuning instelt. Feit is echter wel dat je met een moderne accu bij maximale ondersteuning verder komt dan met de accu die op de eerste generatie elektrische fietsen toegepast werd.

Tweedehands elektrische fietsen steeds populairder

Net als bij conventionele fietsen, zijn tweedehands elektrische fietsen steeds populairder geworden. Vaak ruilen mensen hun vorige elektrische fiets in bij de aanschaf van een nieuw exemplaar. De fietsenmaker repareert vervolgens defecten en vervangt de benodigde onderdelen met het doel om de fiets daarna weer te verkopen. De accu moet vrijwel altijd vervangen worden. De accu verliest in de loop van de jaren steeds meer capaciteit en dit komt de actieradius natuurlijk niet ten goede. Een vermindering van de actieradius van meer dan 50% is geen uitzondering.

Krachtigere batterij goed idee?

Als je een tweedehands elektrische fiets van ongeveer tien jaar oud koopt, dan is het een goed idee om een krachtigere batterij te overwegen. Het belangrijkste punt om rekening mee te houden, is het formaat van de nieuwe accu. De nieuwe batterij moet zeker niet te groot zijn, maar ook als deze te klein is, kan dit voor mechanische problemen zorgen. Dit laatste geldt met name voor een accu die in het frame weggewerkt is. Bij een accu op de bagagedrager heb je een stuk meer speling. Het is ook altijd aan te raden om te controleren of de nieuwe accu geschikt is voor de motor. De fietsenmaker kan je hierover adviseren. Alles bij elkaar is het een goed idee om voor een krachtigere batterij te kiezen. 

Meest populaire berichten