Eindelijk klaar! Na wekenlang hard werken, vaak in samenwerking met allerlei professionele websitebouwers, is eindelijk jouw website klaar. Hij ziet er niet alleen prachtig uit, maar is ook nog eens ontzettend gebruiksvriendelijk. Alle elementen die je nodig hebt om veel bezoekers te trekken en daarmee ook jouw bedrijf op de digitale kaart te zetten. Tenminste, dat hoop je. Want er mist natuurlijk nog wel één ding: goede content. Content marketing is tegenwoordig belangrijker dan ooit en hier mag dan ook niet al te lichtjes over worden nagedacht. Het schrijven van content kan je zowel zelf doen als uitbesteden.
Wil je dolgraag zelf de content voor jouw site schrijven en hoop je hiermee ook sneller een hogere positie binnen Google te behalen? Met de juiste technieken is dit zeker mogelijk. Maar dan moet je uiteraard wel weten waar je op moet letten. In dit artikel vertellen we je precies waar je op moet letten voor het creëren van de beste (en SEO-vriendelijke) content voor jouw eigen website.
Je schrijft voor de klant
Dit is iets wat nog al te vaak vergeten wordt. Mensen zijn zo druk bezig om hogerop in Google te komen, dat dit van invloed is op de leesbaarheid van hun artikelen. Dit terwijl je uiteindelijk voor de klant schrijft. Zij komen op jouw website terecht met vragen, willen zich graag oriënteren of zijn benieuwd wat jouw bedrijf te bieden hebben. Wanneer er lukraak wat zoekwoorden worden gebruikt, maar er eigenlijk geen inhoud en vorm aan de tekst wordt gegeven, dan zal dit niet zijn wat de consument zoekt. De kans is dan groot dat ze wegklikken een andere aanbieder opzoeken. Google ziet dit. Hierdoor zullen zij al snel de kwaliteitsscore van de site verlagen.
Het is voor Google juist belangrijk om de gebruikers van haar zoekmachine te geven wat ze verwachten. Daardoor belonen ze websites die met name relevante content delen. Die een autoriteit zijn in hun eigen vakgebied. Het gebruik van zoekwoorden kan inderdaad effectief zijn, maar dit mag niet het hoofddoel zijn van het plaatsen van de tekst. Relevantie is het sleutelwoord. Alleen dan weet je je concurrentie de baas te zijn. Schrijf daarom met plezier over de dingen die jou bezighouden en die belangrijk zijn voor je bedrijf. Dat helpt om uniek te blijven.
Schakel een tekstschrijver in
Het is niet alleen belangrijk om relevante content te schrijven, maar het is natuurlijk ook prettig wanneer deze leesbaar zijn. Denk hierbij aan het gebruik van goede interpunctie, het voorkomen van grammaticale fouten en spelfouten. Hierdoor wordt het voor de consument prettiger om de teksten te lezen.
In sommige gevallen kan het daarom slimmer zijn om een professionele tekstschrijver in te schakelen. Natuurlijk is het wel mogelijk om eerst zelf een globale tekst te schrijven die zij als achtergrondinformatie kunnen gebruiken. Zo maak je duidelijk wat je zeker in de webteksten terug wilt zien en weet je zeker dat dit op de juiste manier geplaatst zal worden.