Een auto huren voor je roadtrip in het buitenland 0 394

Een auto huren voor je roadtrip in het buitenland

Ben jij van plan om binnenkort lekker te gaan roadtrippen in het buitenland? Dan kan het heel handig zijn om te weten welke bedrijven je kunt benaderen voor het huren van een auto. Er zijn veel autoverhuurbedrijven over de hele wereld, van bekende namen zoals Hertz en Sixt tot aan kleine, lokale specialisten zoals AB Car Rental Bonaire. Voor meer voorbeelden van autoverhuurbedrijven kun je een kijkje nemen op Luminablog.nl. Hier vind je tevens meer informatie over verschillende autoverhuurbedrijven. Naast het uitkiezen van een autoverhuurbedrijf is het ook belangrijk om te weten hoe je veilig en voordelig een huurauto boekt. In deze blog vertellen wij jou hier alles over.

Waar moet je op letten bij het boeken en verzekeren van een huurauto?

Voordat je een contract tekent is het belangrijk dat je eerst goed voor ogen hebt waar je precies op moet letten bij het boeken en verzekeren van een huurauto. Je mag ervan uitgaan dat je huurauto in goede staat verkeert, maar om extra kosten achteraf te voorkomen is het belangrijk dat je het autoverhuurbedrijf van tevoren naar de pechhulp vraagt. Zorg ervoor dat je bij autopech meteen contact opneemt met de verhuurder zodat jullie samen een oplossing kunnen vinden. Wanneer je naar een garage gaat, zorg er dan ook voor dat je de rekening bewaart en de monteur het pechgeval en de werkzaamheden laat omschrijven. Het is ook goed om voor de zekerheid foto’s van de pech te maken die je dan later eventueel aan het autoverhuurbedrijf kunt laten zien. 

De huurprijzen van een huurauto kunnen sterk variëren per type auto, bedrijf en seizoen. De prijzen kunnen zelfs per dag wijzigen. Wanneer je in het hoogseizoen een auto wilt huren voor je roadtrip in het buitenland, wordt het daarom aangeraden om deze vooraf in Nederland te boeken. Houdt er ook rekening mee dat de prijs afhankelijk is van verschillende zaken zoals de gekozen verzekeringen en een tweede bestuurder. Wanneer je namelijk een tweede bestuurder hebt, moet deze soms op het huurcontract worden vermeld en dit kost ongeveer €5 à €10 per dag. Ga je roadtrippen in Canada of de VS? Dan is het verstandig om voor een WA-dekking van €7.500.000 te kiezen.

Waar moet je aan denken bij het afhalen van je huurauto?

Bij de meeste autoverhuurbedrijven heb je een creditcard met pincode op naam van de huurder nodig om de auto daadwerkelijk te kunnen huren. Het is verstandig om minimaal €1250 voor de borg op je creditcard te hebben staan. Voordat je het huurcontract ondertekent is het belangrijk om het contract te controleren op gegevens van de auto en de bestuurder(s), de kilometerstand, verzekeringen, de huurperiode en de inlevertijd, de huursom en betalingswijzen, contactinformatie van de verhuurder en extra’s. 

Vervolgens is het aan te raden om de huurauto voordat je hem meeneemt samen met de verhuurder na te lopen op eventuele beschadigingen. Heb je beschadigingen gevonden? Noteer deze dan op een schadeformulier en/of maak foto’s/video’s met datum. Controleer vooraf ook de bandenspanning, remmen, remlichten, ruitenwissers, het brandstofpeil, krik, gevarendriehoek, reservewiel, veiligheidshesje en EHBO-doos. 

De conclusie

Een auto huren in het buitenland is tegenwoordig niet moeilijk om te doen, aangezien er veel autoverhuurbedrijven over de hele wereld bestaan. Let er wel op dat je bij het boeken, verzekeren en afhalen van je huurauto duidelijke afspraken maakt met het autoverhuurbedrijf. Op deze manier voorkom je vervelende situaties zoals extra kosten achteraf.

Previous ArticleNext Article

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Goede content voor jouw website: zo doe je dat! 0 99

Goede content voor jouw website: zo doe je dat!

Wil je ervoor zorgen dat jouw product en bedrijf gevonden worden door zoveel mogelijk klanten binnen je doelgroep? Dan kun je niet meer om zoekmachineoptimalisatie heen. Dit is een belangrijk onderdeel van je online-marketingstrategie, die kan zorgen voor een sterke groei in omzet en aantal bezoekers van jouw website of pagina. Bij zoekmachineoptimalisatie richt je je op het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines zoals Google. Door hoog in de zoekresultaten terug te komen op dit soort sites, zorg je dat klanten je bedrijf snel gevonden hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed wordt opgepikt door zoekmachines? In dit artikel vertellen we je over een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie: het maken van goede content.

Content versterkt jouw bedrijf

Content, bijvoorbeeld in de vorm van geschreven blogs en webteksten, is een belangrijke schakel wanneer het aankomt op zoekmachinemarketing. Is je content, dus de inhoud van je website, interessant voor de klant? Dan is die sneller geneigd tot aankoop over te gaan. Ontbreekt de SEO-content juist, of is die slecht geschreven, dan wekt dit geen vertrouwen op bij mogelijke klanten. Ook Google analyseert de content die op jouw webpagina’s staat. Het doel van zoekmachines is om hun gebruikers de meest relevante resultaten te presenteren. Schatten ze in dat jouw pagina relevante informatie bevat (bijvoorbeeld aan de hand van relevante zoekwoorden of -termen die erop terugkomen), dan zijn zoekmachines sneller geneigd deze hoog in de zoekresultaten voor te laten komen. Dat betekent voor jou meer bezoekers, en meer verkoop.

Schrijf voor de zoekmachine en de klant

Maar hoe schrijf je precies een goede webtekst of blog? Het is een goed idee deze niet alleen te optimaliseren voor de zoekmachine, maar ook voor de klant. Ga na welke informatie jouw klanten graag willen weten en schrijf hierover een blog, of maak een aparte pagina over dit onderwerp. Door je tekst vervolgens te vullen met relevante zoektermen die voor jouw doelgroep belangrijk zijn, zorg je ervoor dat ook de zoekmachines je pagina op zullen pakken.

Een vak apart

Het schrijven van een goed geoptimaliseerde tekst is misschien lastiger dan je denkt. Zo komt er een hoop bij kijken. Je moet van tevoren weten welke zoekwoorden worden gebruikt door jouw doelgroep, en met welke zoekintentie, en hoe de concurrentie op deze zoekwoorden is. Ook het schrijven zelf kan een uitdaging zijn wanneer je van huis uit geen taalvirtuoos bent. Het is dan ook een goed idee om een online marketingbureau zoals Semwerkt in te schakelen voor jouw content. De contentspecialisten van zo’n marketingbureau weten precies wat een tekst nodig heeft om in de smaak te vallen bij zowel klant als zoekmachine.

Het voorkomen van problemen rondom re-integratie 0 104

Het voorkomen van problemen rondom re-integratie

Als je ondernemer bent of aan het hoofd staat van een organisatie, krijg je vroeg of laat te maken met (ziekte)verzuim onder personeelsleden. Hoewel de meesten van hen binnen enkele weken weer aan het werk gaan, komt het helaas ook veelvuldig voor dat een zieke medewerker langer uit de roulatie blijft. In dat geval ben je verplicht om samen met de werknemer in kwestie te zorgen voor een effectief re-integratietraject. Om de medewerker op de werkvloer te laten terugkeren, zijn er twee manieren: re-integratie eerste spoor en re-integratie tweede spoor. Bij re-integratie eerste spoor gaat de medewerker bij de huidige werkgever aan de slag en krijgt die eventueel een aangepaste of een nieuwe functie. In het geval van tweede spoor re-integratie wordt de werknemer begeleid bij het zoeken van passend werk bij een andere werkgever.

Ben jij ook werkgever en heb je vragen over re-integratie? Vraag jij je bijvoorbeeld af of je de juiste stappen zet? Een expert kan je bijstaan in re-integratietrajecten bij arbeidsongeschiktheid en het voeren van beroep en bezwaar bij arbeidsongeschiktheid. Ook heeft die een antwoord op al je vraagstukken als je eigenrisicodrager voor de Ziektewet bent.

Helpende factor

Rondom re-integratietrajecten ontstaan soms conflicten, zoals onenigheid over de precieze betekenis van de term passende werkzaamheden. Daarnaast komt verdeeldheid in het kader van re-integratie vaak voor, onder andere over het aantal re-integratie-uren. Verder zijn er in bepaalde situaties meningsverschillen over het functioneren. Ook is het aan de orde van de dag dat werkgevers er een dubbele agenda op nahouden, omdat ze graag van de zieke werknemer af willen. Je doet er als werkgever hoe dan ook goed aan om je uitgebreid te laten informeren en begeleiden. Als er onverhoopt toch een conflict ontstaat, ben je daar goed op voorbereid en voorkom je juridische geschillen. Want een slepend juridisch proces wil je uiteraard graag voorkomen. Daarom is het van groot belang om op een zo goed mogelijke voet te blijven en om onduidelijkheden en onzekerheden samen met de medewerker te bespreken. Het is daarbij een helpende factor om te proberen elkaars belangen te begrijpen en elkaar te respecteren.

Constructieve oplossingen

Een slachtoffer van ongewenste omgangsvormen zou terecht moeten kunnen bij een externe vertrouwenspersoon. Hoewel elke werkgever zijn werknemers een veilige werkomgeving hoort te bieden, kan er toch sprake zijn van misstanden of grensoverschrijdend gedrag dat de veiligheid op de werkvloer schaadt. Uiteindelijk kan dit leiden tot (langdurige) uitval. Medewerkers die worden geconfronteerd met ongewenst gedrag kun je na een incident laten begeleiden door een gecertificeerde, externe vertrouwenspersoon. Een medewerker die zich gediscrimineerd, gepest of geïntimideerd voelt heeft hier baat bij. De externe vertrouwenspersoon helpt een slachtoffer van ongewenste omgangsvormen in een gegarandeerd vertrouwelijke setting en zoekt samen met deze persoon naar constructieve oplossingen.

Meest populaire berichten