Grootste misvattingen over private lease 0 58

Grootste misvattingen over private lease

De afgelopen jaren zijn steeds meer particulieren gaan leasen. Waar de leaseauto voorheen met name door zakelijke rijders werd gebruikt, zien we dat dit inmiddels niet meer het geval is. Hoewel private lease dus enorm aan populariteit heeft gewonnen, bestaat er ook nog heel veel onwetendheid over. Sterker nog: er gaan nog heel veel misvattingen de ronde over private lease.

Overweeg jij ook om voor renault private lease te kiezen? Maar heb je door de jaren heen heel wat tegenstrijdigheden gehoord? Dan is het hoog tijd om deze misvattingen voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen. We hebben de grootste voor je op een rijtje gezet.

Je leeft in angst om elke kras

Dit is één van de grootste misvattingen. Heel veel mensen geloven dat ze bij elke kras direct grof geld kunnen betalen. Dat is echter zeker niet de realiteit. De auto zal uiteraard bij inlevering goed gecontroleerd worden. Dat betekent echter niet dat je bij iedere kras moet dokken. Logischerwijs zal de auto iets schade oplopen gedurende de tijd dat je deze rijdt. Je kunt nog zo voorzichtig rijden, in vijf jaar tijd zal er echt wel iets ontstaan. Daarom wordt er in elk contract dan ook rekening gehouden met acceptabele en niet-acceptabele schade. Voor niet-acceptabele schade moet je wat eigen risico betalen. Alle andere schade is gewoon voor rekening van het leasebedrijf.

Je betaalt grof meer geld dan wanneer je de auto koopt

Dit is voor de meeste mensen de belangrijkste reden om niet voor een leaseauto te kiezen. Waarom zou je enorm veel geld betalen voor een auto die nooit echt in je bezit komt? Zeker wanneer je ook nog eens veel meer betaalt. Dit is echter geheel onjuist. Onder de streep ben je met een leaseauto in de meeste gevallen namelijk zelfs goedkoper uit. Dit komt omdat de auto’s met veel meer korting worden gekocht. Daarnaast is het onderhoud en de verzekeringen bij de prijs inbegrepen. Je weet dus precies waar je aan toe bent en geniet meestal van het voordeligste contract. Zeker wanneer je anders geld zou moeten lenen om te kunnen kopen, is private lease verreweg de goedkoopste optie.

Je zit er volledig aan vast

Een leasecontract sluit je meestal voor langere tijd af. Gemiddeld doe je dit toch wel tussen de drie en de vijf jaar. In die tijd kan er natuurlijk veel gebeuren. Ook dingen waar je liever niet aan wil denken. Bijvoorbeeld ontslag, overlijden of ziekte. Dan is de kans groot dat je de auto niet meer kunt betalen of dat deze overbodig is geworden. Betekent dit dan dat je nog enkele jaren moet betalen voor iets wat niet gebruikt wordt of geld moet missen wat je eigenlijk niet kunt missen? Gelukkig is dat meestal niet het geval. Vrijwel alle leasebedrijven hebben speciale regels met betrekking tot dergelijke situaties ontwikkeld. Op die manier kan het contract meestal zonder kosten ontbonden worden.

Is er geen speciale reden en wil je de auto gewoon kwijt omdat je een beter model hebt gevonden? Dan is het ook mogelijk om het contract te ontbinden, maar dan ben je wel verantwoordelijk voor het restbedrag. 

Previous ArticleNext Article

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Toe aan een nieuwe stap in je carrière? Bij Joinuz vind je een baan van betekenis 0 77

Toe aan een nieuwe stap in je carrière? Bij Joinuz vind je een baan van betekenis

Vanzelfsprekend werk je om te leven en niet omgekeerd. Toch ben je een groot deel van je leven aan het werk. Daarom is het wel zo fijn als je een baan hebt die je past als een jas. Het vinden van een functie die optimaal aansluit op jouw drive en wensen, is exact wat de eigenzinnige organisatie Joinuz doet. Deze detacheerder doet er alles aan om de mooiste banen voor werkzoekenden te vinden. Ben jij ook toe aan een nieuwe stap in je carrière? Bij Joinuz vind je onder andere veel interessante overheidsvacatures. Op ieder niveau en zowel in een ondersteunende, beleidsmatige, uitvoerende als adviserende rol. Ben je op zoek naar een uitdagende baan in het Sociaal Domein? Ook dan zit je helemaal goed bij Joinuz.

Preventieve hulpverlening

Heb je werkervaring in het Sociaal Domein? Dan kun je aan de slag bij de leukste opdrachtgevers, bijvoorbeeld als jeugdconsulent. Omdat de jeugd de toekomst heeft moet je daar ook goed voor zorgen. Is het jouw roeping om jeugdigen perspectief te bieden als jeugdconsulent bij de gemeente? Binnen deze functie heb je een belangrijke rol binnen de preventieve hulpverlening, waarbij jij de regie in handen hebt. Je zoekt naar oplossingen waarmee de zelfredzaamheid wordt vergroot, samen met de jeugdigen, hun ouders/verzorgers en het netwerk. Ook voer je gesprekken met gezinnen die hulpvragen hebben en weet je vanuit kennis en ervaring een juiste (her)indicatie te stellen. Jij brengt de zorgbehoefte in kaart in complexe gezinssituaties en samen met het gezin maak je een passend ondersteuningsplan.

Verder weet jij het gezin hierin te motiveren en regisseer je de jeugdzorg die wordt ingezet en onderzoek je de mogelijkheden voor de juiste ondersteuning voor het gezin en de kinderen. In overleg bepaal je of er tussentijds aanpassingen nodig zijn en uiteindelijk evalueer je de bereikte resultaten.

Dankbaar werk

Wil jij je op een andere manier nuttig maken voor je medemens? Bij Joinuz vind je ook tal van mooie vacatures in de zorg, waaronder de vacature van verpleegkundige. Door te gaan werken in de zorg kies je voor een baan waarmee je je elke dag voor anderen inzet. Zo stel je de patiënten en hun naasten gerust, heb je als doel om ze uiteindelijk weer beter te maken en ben je voor hen een luisterend oor. Het draait bij een baan in de zorg dus om veel meer dan alleen het verrichten van verpleegtechnische handelingen. Veel zorgprofessionals vinden het dankbaar werk omdat de zorg voor iedereen op een bepaald moment in het leven een belangrijke factor is. Met welke baan van betekenis zet jij een nieuwe stap in je carrière?

Goede content voor jouw website: zo doe je dat! 0 99

Goede content voor jouw website: zo doe je dat!

Wil je ervoor zorgen dat jouw product en bedrijf gevonden worden door zoveel mogelijk klanten binnen je doelgroep? Dan kun je niet meer om zoekmachineoptimalisatie heen. Dit is een belangrijk onderdeel van je online-marketingstrategie, die kan zorgen voor een sterke groei in omzet en aantal bezoekers van jouw website of pagina. Bij zoekmachineoptimalisatie richt je je op het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines zoals Google. Door hoog in de zoekresultaten terug te komen op dit soort sites, zorg je dat klanten je bedrijf snel gevonden hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed wordt opgepikt door zoekmachines? In dit artikel vertellen we je over een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie: het maken van goede content.

Content versterkt jouw bedrijf

Content, bijvoorbeeld in de vorm van geschreven blogs en webteksten, is een belangrijke schakel wanneer het aankomt op zoekmachinemarketing. Is je content, dus de inhoud van je website, interessant voor de klant? Dan is die sneller geneigd tot aankoop over te gaan. Ontbreekt de SEO-content juist, of is die slecht geschreven, dan wekt dit geen vertrouwen op bij mogelijke klanten. Ook Google analyseert de content die op jouw webpagina’s staat. Het doel van zoekmachines is om hun gebruikers de meest relevante resultaten te presenteren. Schatten ze in dat jouw pagina relevante informatie bevat (bijvoorbeeld aan de hand van relevante zoekwoorden of -termen die erop terugkomen), dan zijn zoekmachines sneller geneigd deze hoog in de zoekresultaten voor te laten komen. Dat betekent voor jou meer bezoekers, en meer verkoop.

Schrijf voor de zoekmachine en de klant

Maar hoe schrijf je precies een goede webtekst of blog? Het is een goed idee deze niet alleen te optimaliseren voor de zoekmachine, maar ook voor de klant. Ga na welke informatie jouw klanten graag willen weten en schrijf hierover een blog, of maak een aparte pagina over dit onderwerp. Door je tekst vervolgens te vullen met relevante zoektermen die voor jouw doelgroep belangrijk zijn, zorg je ervoor dat ook de zoekmachines je pagina op zullen pakken.

Een vak apart

Het schrijven van een goed geoptimaliseerde tekst is misschien lastiger dan je denkt. Zo komt er een hoop bij kijken. Je moet van tevoren weten welke zoekwoorden worden gebruikt door jouw doelgroep, en met welke zoekintentie, en hoe de concurrentie op deze zoekwoorden is. Ook het schrijven zelf kan een uitdaging zijn wanneer je van huis uit geen taalvirtuoos bent. Het is dan ook een goed idee om een online marketingbureau zoals Semwerkt in te schakelen voor jouw content. De contentspecialisten van zo’n marketingbureau weten precies wat een tekst nodig heeft om in de smaak te vallen bij zowel klant als zoekmachine.

Meest populaire berichten