Stoere en gezonde wandelschoenen voor jouw hikings 0 45

Stoere en gezonde wandelschoenen

Ben jij van plan om er dit najaar vaak op uit te gaan en je flink actief uit te leven? En wil je samen met een club mannen het nuttige met het aangename verenigen? Dan is een stoere hikingtocht altijd een goed idee. Dat Nederland hiervoor een land bij uitstek is, is natuurlijk heel mooi meegenomen. Of je nu een liefhebber bent van de kustgebieden of juist meer van de binnenlanden; overal is er een mooie route te vinden. Bovendien komen er elk jaar prachtige nieuwe routes bij, zoals het Zuiderwaterlinie Wandelpad. Als je een stoere tocht wilt maken en ondertussen historische bezienswaardigheden wilt tegenkomen, is dit pad tussen de Brabantse steden Bergen op Zoom en Grave een absolute aanrader.

Deze route van in totaal 290 kilometer, voert je langs de forten en vestingsteden die ooit onderdeel waren van de meest gebruikte en langste waterlinie van Nederland. Je kunt in etappes door elf historische vestingsteden wandelen en ondertussen passeer je stoere forten en oude linielandschappen.  

Buiten de gebaande paden treden

Ben je van plan om flink wat etappes te gaan hiken? Dan is het natuurlijk verstandig om te zorgen voor een goede uitrusting. Een paar wandelschoenen dat de gezondheid van je voeten ten goede komt, is daarbij het belangrijkste. Omdat we bij Mannenfactor ontzettend enthousiast zijn over de collectie van ECCO-heren, inspireren we je graag met diverse modellen die zich perfect lenen voor het maken van een stevig aantal kilometers. Dat geldt voor bijvoorbeeld de lage modellen uit de Ecco Exostride-lijn. Deze sportieve outdoorschoen heeft robuuste rubberen buitenzolen die zorgen voor uitstekende grip in alle weersomstandigheden. Deze wandelschoenen zijn waterdicht en hebben een zeer goed ademend vermogen.

Warmte en vocht worden direct afgevoerd en daardoor blijven je voeten comfortabel en droog. Ideaal als je bij je hikingtocht over het Zuiderwaterlinie Wandelpad ook buiten de gebaande paden wilt treden. Wil je inlegzolen of sportinlays dragen tijdens het hiken? Het uitneembare voetbed maakt het mogelijk.

Dijken en trappen beklimmen

Wil je je er niet van laten weerhouden om de dijken en trappen van de forten te beklimmen? Dan zijn ook de lage modellen uit de nieuwe Ecco MX-lijn een goede keuze. Deze stoere, waterdichte modellen bieden je veel stabiliteit en tractie en voldoen aan alle eisen voor de buitenlucht. Bij de MX-schoenen zorgt de zool met grof profiel voor veel grip en stabiliteit. De sok-achtige constructie met stretch zorgt voor een comfortabele pasvorm. Klinkt deze indrukwekkende route als een must-do? Op de website van Zuiderwaterlinie Wandelpad vind je alle informatie. Goed uitgerust op pad? Met ECCO-schoenen kun je iedere hikingtocht prima aan.

Previous ArticleNext Article

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit stop je in de rugtas van een kleuter 0 129

Dit stop je in de rugtas van een kleuter

De kleuterperiode is een spannende tijd. Als een kind vier jaar oud wordt, gaat het voor de eerste keer naar de basisschool. Dat is niet alleen wennen voor het kind, maar ook voor de ouders. Er komen allemaal nieuwe dingen bij kijken, zoals het dragen van een rugtas. Wat stop je eigenlijk precies in de rugtas van je kleuter? In dit artikel geven we een aantal tips.

Een kleuter is natuurlijk nog niet zo groot, maar geef je kind geen te kleine rugtas mee. Er moeten behoorlijk wat spulletjes in kunnen en het is voor je kind fijn als hij of zij overal makkelijk bij kan. Houd wat ruimte over voor een eventueel knutselwerkje dat mee naar huis genomen mag worden.

Een verantwoorde snack


Op de meeste basisscholen is het rond 10 uur tijd voor een korte pauze om even iets te eten en te drinken. Doe daarom een kleine, verantwoorde snack in de rugtas van je kleuter. Denk aan een stuk fruit, nootjes of een tussendoorkoek. Zorg ook voor een pakje drinken of gevulde beker. Water is in principe prima, maar je kunt ook melk of limonade meegegeven.

Sommige scholen hebben regels voor tussendoorsnacks, dus controleer altijd even bij de school wat voor snacks precies zijn toegestaan. Ook hebben sommige basisscholen het liever niet dat er uit pakjes gedronken wordt.

De lunchtrommel


Luncht je kind op school? Dan kan een lunchtrommel natuurlijk niet in de rugtas ontbreken. Vul de trommel met een lekkere, evenwichtige maaltijd. Denk aan een belegde boterham en een stuk fruit of groentes, zoals schijfjes komkommer of cherrytomaatjes. Natuurlijk kan je ook een pastasalade of rijstgerecht in de lunchtrommel doen als je kind dat graag lust.

Reservekleding


Het is altijd handig om een extra setje kleding aan de kleuter mee te geven. Op school kan namelijk van alles gebeuren. Denk aan het omvallen van een beker, spelen in een plas op het schoolplein of een ongelukje. Hoewel de meeste scholen wel leenkleding hebben, is het voor je kind fijn als hij of zij zijn eigen kleding kan aantrekken. Doe direct ook een plastic zak in de rugtas om de natte of vieze kleding in te doen.

De naam van je kind


Wat je ook in de rugtas doet: schrijf overal de naam van je kind op. Sommige kinderen in de klas hebben dezelfde lunchtrommel of bekers en spullen raken nog wel eens kwijt. Als je met een watervaste stift de naam van je kind op de spullen schrijft, vind je uiteindelijk alles weer terug.

De voordelen van het keto dieet 0 108

De voordelen van het keto dieet

Misschien heb je er al eens van gehoord, misschien is het nog compleet onbekend voor je: het Keto dieet. Wat is dit dieet en wat houdt het in?

Het Keto dieet, ook wel het ketogeen dieet, is een dieet waarbij vet de grootste bron van voeding voor het lichaam wordt. 60-80% van de dagelijkse inname wordt vet. Hierbij wordt er sterk geminderd in koolhydraten en suikers. Door het wegnemen van deze voedingsbronnen raakt het lichaam in ‘ketose’. De belangrijkste bron van de hersenen is namelijk glucose, wat je je lichaam gaat onthouden. Om in leven te blijven gaat je lichaam meer ketonen produceren, die vetmoleculen kunnen afbreken. Zie het als een wisseling van brandstof: je lichaam teerde eerst op koolhydraten en suikers, en wisselt nu naar vetten.

Deze grote verandering maakt het dieet niet voor iedereen geschikt. Normaliter haalt men 40-70% van zijn dagelijkse kcal. uit koolhydraten. Het dieet wordt niet voor niets als extreem bestempeld.

Sporten met een keto dieet

Het keto dieet wordt vaak gevolgd door sporters. Wat is hier de oorzaak voor?

Om te beginnen is de kans redelijk groot dat je in de sportschool vergelijkbaar zal presteren op een keto dieet als bij een dieet waarbij je wel koolhydraten inneemt. Het lichaam zal wel enige tijd nodig hebben om gewend te raken aan een nieuw extreem dieet, zoals keto. Geef je lichaam dus eventjes de tijd en verwacht niet meteen volop te kunnen knallen in de sportschool. Van alle diëten, dus ook het ketogene dieet, neemt je spiermassa af. Daarnaast is het gebleken dat specifiek bij het keto dieet de massa van je beenspieren extra afneemt.

Dus: don’t skip leg day on keto! De beste plaats om je benen goed te trainen is de sportschool. Thuis heb je vaak niet de juiste benodigdheden om je benen een goede workout te geven. De sportschool hangt vol met allerlei soorten stangen en gewichten die je kan gebruiken om jezelf uit te dagen. Daarnaast zijn er heleboel apparaten die gemaakt zijn om bepaalde spieren in je benen te trainen. Hierop kan een sporter zich dus ook nog uitleven.

De beste sportschool kiezen

Er is inmiddels een groot aanbod aan sportscholen. Er zijn hele luxe sportscholen, sportscholen zonder enige extra’s, sportscholen die zijn gefocust op groepslessen, sportscholen met spa’s erbij, sportscholen in hotels. Er is werkelijk voor iedereen wel wat!

Voor een sportschool eindhoven is er ook veel keuze. Er zijn zelfs blogs die alle sportscholen op een rij hebben gezet en uitgeprobeerd hebben. Vervolgens hebben ze de sportscholen beoordeeld. De prijzen voor een maandabonnement variëren van € 20,- tot € 45,- in de maand, dus ook met de prijs wordt rekening gehouden. Veel sportscholen bieden ook jaarabonnementen. De sporter is dan in een klap wel wat meer geld kwijt, maar krijgt vaak een vorm van korting. Zo krijg je bij veel jaarabonnementen 1 of 2 maanden sporten gratis.

Meest populaire berichten