De voordelen van het keto dieet 0 327

De voordelen van het keto dieet

Misschien heb je er al eens van gehoord, misschien is het nog compleet onbekend voor je: het Keto dieet. Wat is dit dieet en wat houdt het in?

Het Keto dieet, ook wel het ketogeen dieet, is een dieet waarbij vet de grootste bron van voeding voor het lichaam wordt. 60-80% van de dagelijkse inname wordt vet. Hierbij wordt er sterk geminderd in koolhydraten en suikers. Door het wegnemen van deze voedingsbronnen raakt het lichaam in ‘ketose’. De belangrijkste bron van de hersenen is namelijk glucose, wat je je lichaam gaat onthouden. Om in leven te blijven gaat je lichaam meer ketonen produceren, die vetmoleculen kunnen afbreken. Zie het als een wisseling van brandstof: je lichaam teerde eerst op koolhydraten en suikers, en wisselt nu naar vetten.

Deze grote verandering maakt het dieet niet voor iedereen geschikt. Normaliter haalt men 40-70% van zijn dagelijkse kcal. uit koolhydraten. Het dieet wordt niet voor niets als extreem bestempeld.

Sporten met een keto dieet

Het keto dieet wordt vaak gevolgd door sporters. Wat is hier de oorzaak voor?

Om te beginnen is de kans redelijk groot dat je in de sportschool vergelijkbaar zal presteren op een keto dieet als bij een dieet waarbij je wel koolhydraten inneemt. Het lichaam zal wel enige tijd nodig hebben om gewend te raken aan een nieuw extreem dieet, zoals keto. Geef je lichaam dus eventjes de tijd en verwacht niet meteen volop te kunnen knallen in de sportschool. Van alle diëten, dus ook het ketogene dieet, neemt je spiermassa af. Daarnaast is het gebleken dat specifiek bij het keto dieet de massa van je beenspieren extra afneemt.

Dus: don’t skip leg day on keto! De beste plaats om je benen goed te trainen is de sportschool. Thuis heb je vaak niet de juiste benodigdheden om je benen een goede workout te geven. De sportschool hangt vol met allerlei soorten stangen en gewichten die je kan gebruiken om jezelf uit te dagen. Daarnaast zijn er heleboel apparaten die gemaakt zijn om bepaalde spieren in je benen te trainen. Hierop kan een sporter zich dus ook nog uitleven.

De beste sportschool kiezen

Er is inmiddels een groot aanbod aan sportscholen. Er zijn hele luxe sportscholen, sportscholen zonder enige extra’s, sportscholen die zijn gefocust op groepslessen, sportscholen met spa’s erbij, sportscholen in hotels. Er is werkelijk voor iedereen wel wat!

Voor een sportschool eindhoven is er ook veel keuze. Er zijn zelfs blogs die alle sportscholen op een rij hebben gezet en uitgeprobeerd hebben. Vervolgens hebben ze de sportscholen beoordeeld. De prijzen voor een maandabonnement variëren van € 20,- tot € 45,- in de maand, dus ook met de prijs wordt rekening gehouden. Veel sportscholen bieden ook jaarabonnementen. De sporter is dan in een klap wel wat meer geld kwijt, maar krijgt vaak een vorm van korting. Zo krijg je bij veel jaarabonnementen 1 of 2 maanden sporten gratis.

Previous ArticleNext Article

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Goede content voor jouw website: zo doe je dat! 0 99

Goede content voor jouw website: zo doe je dat!

Wil je ervoor zorgen dat jouw product en bedrijf gevonden worden door zoveel mogelijk klanten binnen je doelgroep? Dan kun je niet meer om zoekmachineoptimalisatie heen. Dit is een belangrijk onderdeel van je online-marketingstrategie, die kan zorgen voor een sterke groei in omzet en aantal bezoekers van jouw website of pagina. Bij zoekmachineoptimalisatie richt je je op het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines zoals Google. Door hoog in de zoekresultaten terug te komen op dit soort sites, zorg je dat klanten je bedrijf snel gevonden hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed wordt opgepikt door zoekmachines? In dit artikel vertellen we je over een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie: het maken van goede content.

Content versterkt jouw bedrijf

Content, bijvoorbeeld in de vorm van geschreven blogs en webteksten, is een belangrijke schakel wanneer het aankomt op zoekmachinemarketing. Is je content, dus de inhoud van je website, interessant voor de klant? Dan is die sneller geneigd tot aankoop over te gaan. Ontbreekt de SEO-content juist, of is die slecht geschreven, dan wekt dit geen vertrouwen op bij mogelijke klanten. Ook Google analyseert de content die op jouw webpagina’s staat. Het doel van zoekmachines is om hun gebruikers de meest relevante resultaten te presenteren. Schatten ze in dat jouw pagina relevante informatie bevat (bijvoorbeeld aan de hand van relevante zoekwoorden of -termen die erop terugkomen), dan zijn zoekmachines sneller geneigd deze hoog in de zoekresultaten voor te laten komen. Dat betekent voor jou meer bezoekers, en meer verkoop.

Schrijf voor de zoekmachine en de klant

Maar hoe schrijf je precies een goede webtekst of blog? Het is een goed idee deze niet alleen te optimaliseren voor de zoekmachine, maar ook voor de klant. Ga na welke informatie jouw klanten graag willen weten en schrijf hierover een blog, of maak een aparte pagina over dit onderwerp. Door je tekst vervolgens te vullen met relevante zoektermen die voor jouw doelgroep belangrijk zijn, zorg je ervoor dat ook de zoekmachines je pagina op zullen pakken.

Een vak apart

Het schrijven van een goed geoptimaliseerde tekst is misschien lastiger dan je denkt. Zo komt er een hoop bij kijken. Je moet van tevoren weten welke zoekwoorden worden gebruikt door jouw doelgroep, en met welke zoekintentie, en hoe de concurrentie op deze zoekwoorden is. Ook het schrijven zelf kan een uitdaging zijn wanneer je van huis uit geen taalvirtuoos bent. Het is dan ook een goed idee om een online marketingbureau zoals Semwerkt in te schakelen voor jouw content. De contentspecialisten van zo’n marketingbureau weten precies wat een tekst nodig heeft om in de smaak te vallen bij zowel klant als zoekmachine.

Het voorkomen van problemen rondom re-integratie 0 105

Het voorkomen van problemen rondom re-integratie

Als je ondernemer bent of aan het hoofd staat van een organisatie, krijg je vroeg of laat te maken met (ziekte)verzuim onder personeelsleden. Hoewel de meesten van hen binnen enkele weken weer aan het werk gaan, komt het helaas ook veelvuldig voor dat een zieke medewerker langer uit de roulatie blijft. In dat geval ben je verplicht om samen met de werknemer in kwestie te zorgen voor een effectief re-integratietraject. Om de medewerker op de werkvloer te laten terugkeren, zijn er twee manieren: re-integratie eerste spoor en re-integratie tweede spoor. Bij re-integratie eerste spoor gaat de medewerker bij de huidige werkgever aan de slag en krijgt die eventueel een aangepaste of een nieuwe functie. In het geval van tweede spoor re-integratie wordt de werknemer begeleid bij het zoeken van passend werk bij een andere werkgever.

Ben jij ook werkgever en heb je vragen over re-integratie? Vraag jij je bijvoorbeeld af of je de juiste stappen zet? Een expert kan je bijstaan in re-integratietrajecten bij arbeidsongeschiktheid en het voeren van beroep en bezwaar bij arbeidsongeschiktheid. Ook heeft die een antwoord op al je vraagstukken als je eigenrisicodrager voor de Ziektewet bent.

Helpende factor

Rondom re-integratietrajecten ontstaan soms conflicten, zoals onenigheid over de precieze betekenis van de term passende werkzaamheden. Daarnaast komt verdeeldheid in het kader van re-integratie vaak voor, onder andere over het aantal re-integratie-uren. Verder zijn er in bepaalde situaties meningsverschillen over het functioneren. Ook is het aan de orde van de dag dat werkgevers er een dubbele agenda op nahouden, omdat ze graag van de zieke werknemer af willen. Je doet er als werkgever hoe dan ook goed aan om je uitgebreid te laten informeren en begeleiden. Als er onverhoopt toch een conflict ontstaat, ben je daar goed op voorbereid en voorkom je juridische geschillen. Want een slepend juridisch proces wil je uiteraard graag voorkomen. Daarom is het van groot belang om op een zo goed mogelijke voet te blijven en om onduidelijkheden en onzekerheden samen met de medewerker te bespreken. Het is daarbij een helpende factor om te proberen elkaars belangen te begrijpen en elkaar te respecteren.

Constructieve oplossingen

Een slachtoffer van ongewenste omgangsvormen zou terecht moeten kunnen bij een externe vertrouwenspersoon. Hoewel elke werkgever zijn werknemers een veilige werkomgeving hoort te bieden, kan er toch sprake zijn van misstanden of grensoverschrijdend gedrag dat de veiligheid op de werkvloer schaadt. Uiteindelijk kan dit leiden tot (langdurige) uitval. Medewerkers die worden geconfronteerd met ongewenst gedrag kun je na een incident laten begeleiden door een gecertificeerde, externe vertrouwenspersoon. Een medewerker die zich gediscrimineerd, gepest of geïntimideerd voelt heeft hier baat bij. De externe vertrouwenspersoon helpt een slachtoffer van ongewenste omgangsvormen in een gegarandeerd vertrouwelijke setting en zoekt samen met deze persoon naar constructieve oplossingen.

Meest populaire berichten