Het voorkomen van problemen rondom re-integratie 0 105

Het voorkomen van problemen rondom re-integratie

Als je ondernemer bent of aan het hoofd staat van een organisatie, krijg je vroeg of laat te maken met (ziekte)verzuim onder personeelsleden. Hoewel de meesten van hen binnen enkele weken weer aan het werk gaan, komt het helaas ook veelvuldig voor dat een zieke medewerker langer uit de roulatie blijft. In dat geval ben je verplicht om samen met de werknemer in kwestie te zorgen voor een effectief re-integratietraject. Om de medewerker op de werkvloer te laten terugkeren, zijn er twee manieren: re-integratie eerste spoor en re-integratie tweede spoor. Bij re-integratie eerste spoor gaat de medewerker bij de huidige werkgever aan de slag en krijgt die eventueel een aangepaste of een nieuwe functie. In het geval van tweede spoor re-integratie wordt de werknemer begeleid bij het zoeken van passend werk bij een andere werkgever.

Ben jij ook werkgever en heb je vragen over re-integratie? Vraag jij je bijvoorbeeld af of je de juiste stappen zet? Een expert kan je bijstaan in re-integratietrajecten bij arbeidsongeschiktheid en het voeren van beroep en bezwaar bij arbeidsongeschiktheid. Ook heeft die een antwoord op al je vraagstukken als je eigenrisicodrager voor de Ziektewet bent.

Helpende factor

Rondom re-integratietrajecten ontstaan soms conflicten, zoals onenigheid over de precieze betekenis van de term passende werkzaamheden. Daarnaast komt verdeeldheid in het kader van re-integratie vaak voor, onder andere over het aantal re-integratie-uren. Verder zijn er in bepaalde situaties meningsverschillen over het functioneren. Ook is het aan de orde van de dag dat werkgevers er een dubbele agenda op nahouden, omdat ze graag van de zieke werknemer af willen. Je doet er als werkgever hoe dan ook goed aan om je uitgebreid te laten informeren en begeleiden. Als er onverhoopt toch een conflict ontstaat, ben je daar goed op voorbereid en voorkom je juridische geschillen. Want een slepend juridisch proces wil je uiteraard graag voorkomen. Daarom is het van groot belang om op een zo goed mogelijke voet te blijven en om onduidelijkheden en onzekerheden samen met de medewerker te bespreken. Het is daarbij een helpende factor om te proberen elkaars belangen te begrijpen en elkaar te respecteren.

Constructieve oplossingen

Een slachtoffer van ongewenste omgangsvormen zou terecht moeten kunnen bij een externe vertrouwenspersoon. Hoewel elke werkgever zijn werknemers een veilige werkomgeving hoort te bieden, kan er toch sprake zijn van misstanden of grensoverschrijdend gedrag dat de veiligheid op de werkvloer schaadt. Uiteindelijk kan dit leiden tot (langdurige) uitval. Medewerkers die worden geconfronteerd met ongewenst gedrag kun je na een incident laten begeleiden door een gecertificeerde, externe vertrouwenspersoon. Een medewerker die zich gediscrimineerd, gepest of geïntimideerd voelt heeft hier baat bij. De externe vertrouwenspersoon helpt een slachtoffer van ongewenste omgangsvormen in een gegarandeerd vertrouwelijke setting en zoekt samen met deze persoon naar constructieve oplossingen.

Previous ArticleNext Article

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Goede content voor jouw website: zo doe je dat! 0 99

Goede content voor jouw website: zo doe je dat!

Wil je ervoor zorgen dat jouw product en bedrijf gevonden worden door zoveel mogelijk klanten binnen je doelgroep? Dan kun je niet meer om zoekmachineoptimalisatie heen. Dit is een belangrijk onderdeel van je online-marketingstrategie, die kan zorgen voor een sterke groei in omzet en aantal bezoekers van jouw website of pagina. Bij zoekmachineoptimalisatie richt je je op het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines zoals Google. Door hoog in de zoekresultaten terug te komen op dit soort sites, zorg je dat klanten je bedrijf snel gevonden hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed wordt opgepikt door zoekmachines? In dit artikel vertellen we je over een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie: het maken van goede content.

Content versterkt jouw bedrijf

Content, bijvoorbeeld in de vorm van geschreven blogs en webteksten, is een belangrijke schakel wanneer het aankomt op zoekmachinemarketing. Is je content, dus de inhoud van je website, interessant voor de klant? Dan is die sneller geneigd tot aankoop over te gaan. Ontbreekt de SEO-content juist, of is die slecht geschreven, dan wekt dit geen vertrouwen op bij mogelijke klanten. Ook Google analyseert de content die op jouw webpagina’s staat. Het doel van zoekmachines is om hun gebruikers de meest relevante resultaten te presenteren. Schatten ze in dat jouw pagina relevante informatie bevat (bijvoorbeeld aan de hand van relevante zoekwoorden of -termen die erop terugkomen), dan zijn zoekmachines sneller geneigd deze hoog in de zoekresultaten voor te laten komen. Dat betekent voor jou meer bezoekers, en meer verkoop.

Schrijf voor de zoekmachine en de klant

Maar hoe schrijf je precies een goede webtekst of blog? Het is een goed idee deze niet alleen te optimaliseren voor de zoekmachine, maar ook voor de klant. Ga na welke informatie jouw klanten graag willen weten en schrijf hierover een blog, of maak een aparte pagina over dit onderwerp. Door je tekst vervolgens te vullen met relevante zoektermen die voor jouw doelgroep belangrijk zijn, zorg je ervoor dat ook de zoekmachines je pagina op zullen pakken.

Een vak apart

Het schrijven van een goed geoptimaliseerde tekst is misschien lastiger dan je denkt. Zo komt er een hoop bij kijken. Je moet van tevoren weten welke zoekwoorden worden gebruikt door jouw doelgroep, en met welke zoekintentie, en hoe de concurrentie op deze zoekwoorden is. Ook het schrijven zelf kan een uitdaging zijn wanneer je van huis uit geen taalvirtuoos bent. Het is dan ook een goed idee om een online marketingbureau zoals Semwerkt in te schakelen voor jouw content. De contentspecialisten van zo’n marketingbureau weten precies wat een tekst nodig heeft om in de smaak te vallen bij zowel klant als zoekmachine.

Kan ik een krachtigere batterij in mijn fiets installeren? 0 129

Kan ik een krachtigere batterij in mijn fiets installeren

De elektrische fiets is inmiddels niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Steeds meer mensen besluiten om een elektrische fiets aan te schaffen. Het is al meer dan tien jaar geleden sinds de eerste elektrische fietsen op de markt verschenen. Het aanbod en de verkoop zijn in de loop van de jaren behoorlijk gegroeid. Naast de reguliere stadsfiets, kun je nu kiezen voor een elektrische variant van de transportfiets, de omafiets, de hybride fiets of de bakfiets. Met de jaren is ook de markt voor tweedehands elektrische fietsen uitgegroeid tot een volwassen onderdeel in de branche.

Altijd wind mee

Met een elektrische fiets is het alsof je altijd wind mee hebt. Of je nu heuvel op moet of dat je te kampen heb met een fikse tegenwind, de elektromotor zorgt voor de juiste ondersteuning waardoor je comfortabel richting je bestemming fietst. Afhankelijk van de digitale instelling van de ondersteuning, kun je zelfs met wind tegen, 25 km/u halen. Als je een keer lekker wind mee hebt en je op eigen kracht 25 km/u haalt, dan schakelt de motor automatisch uit. Zo verbruik je geen stroom en kun je langer genieten van een volle accu.

Ontwikkeling motor en accu

De motoren op elektrische fietsen zijn steeds efficiënter en de accu’s krachtiger geworden. Het resultaat is dat de actieradius van de elektrische fiets steeds groter werd. Natuurlijk blijft de actieradius voor een groot deel afhankelijk van hoe je de fiets gebruikt en hoe sterk je de ondersteuning instelt. Feit is echter wel dat je met een moderne accu bij maximale ondersteuning verder komt dan met de accu die op de eerste generatie elektrische fietsen toegepast werd.

Tweedehands elektrische fietsen steeds populairder

Net als bij conventionele fietsen, zijn tweedehands elektrische fietsen steeds populairder geworden. Vaak ruilen mensen hun vorige elektrische fiets in bij de aanschaf van een nieuw exemplaar. De fietsenmaker repareert vervolgens defecten en vervangt de benodigde onderdelen met het doel om de fiets daarna weer te verkopen. De accu moet vrijwel altijd vervangen worden. De accu verliest in de loop van de jaren steeds meer capaciteit en dit komt de actieradius natuurlijk niet ten goede. Een vermindering van de actieradius van meer dan 50% is geen uitzondering.

Krachtigere batterij goed idee?

Als je een tweedehands elektrische fiets van ongeveer tien jaar oud koopt, dan is het een goed idee om een krachtigere batterij te overwegen. Het belangrijkste punt om rekening mee te houden, is het formaat van de nieuwe accu. De nieuwe batterij moet zeker niet te groot zijn, maar ook als deze te klein is, kan dit voor mechanische problemen zorgen. Dit laatste geldt met name voor een accu die in het frame weggewerkt is. Bij een accu op de bagagedrager heb je een stuk meer speling. Het is ook altijd aan te raden om te controleren of de nieuwe accu geschikt is voor de motor. De fietsenmaker kan je hierover adviseren. Alles bij elkaar is het een goed idee om voor een krachtigere batterij te kiezen. 

Meest populaire berichten